søndag den 11. august 2013

Halløj Danmark!

Nu har jeg været her i Osasco siden tirsdag morgen, og tænkte at det nok er tid til lidt nyt fra mig.

Jeg blev tirsdag morgen modtaget i lufthavnen i Sao Paulo af min første værtsfamilie (faktisk også den anden, fordi de modtog en af de andre danskere. Så vi bytter om 4 måneder. Altså min første er hans anden, og omvendt) og nogle medlemmer fra min Rotary klub har i Brasilien.

Afgang fra København. Tak til Lise og Richard for at sørge for bagagen.

Modtagelse i Sao Paulo - billedet her er af min 2. værtsfamilie - Victors første.

Onsdag middag var jeg med min skønne værtsmor og værtssøster (Luiza og Lizzy) rundt og se lidt af Osasco. 





Onsdag aften var vi til Rotary møde i Victors værtsklub - Utroligt underholdende, trods jeg ikke forstod hvad der blev sagt. Hvad skulle jeg dog gøre uden nogle fantastiske unge mennesker til at oversætte?
Min alt for skønne værtsbror


                                         
Paloma er udvekslingsstudent fra Australien, og har været i Brasilien i et halvt år nu. Og til højre har vi Victor, som er i samme område som mig.


Torsdag startede jeg i skole. Det var intet mindre end vandvittigt. Men folk har været enormt søde og imødekommende, og jeg har intet at klage over. Omkring halvdelen af min klasse snakker engelsk, nogle bedre end andre. 2 af pigerne er rigtig gode til engelsk, da de begge selv har været på udveksling - den ene i Ungarn og den anden i USA.
Vores skoleuniform. Jeg føler mig virkelig heldig. Jeg har set nogle af de andre skoleuniformer her i Brasilien, og der er virkelig frygtelige. Min består af valgfrie jeans, hvid t-shirt (helst med skolens logo) og denne grå cardigan.


Fredag var jeg i skole fra 07.30 til 17.00 - ret anderledes end i Danmark. Det er enormt svært at være i skole så lang tid, når jeg ikke forstår hvad der bliver sagt. Dog er jeg tosset med matematisk. Tal er de samme over alt i verden, og jeg fik ros af vores lærer for at have gjort det korrekt.
Til aften blev Lizzy og jeg inviteret ind på en lille bar i Sao Paulo og vi havde en rigtig hyggelig aften, i fantastisk selskab.











Lørdag blev vi inviteret til 15 års fødselsdag hos en fra min klasse. Her i Brasilien fejrer man 15 års fødselsdag, ligesom man i USA fejrer Sweet 16. Der var utroligt mange mennesker, og hele arrangementet var simpelthen så gennemført.







Og i dag, søndag, har vi været til Churrasco sammen med hele min værtsfars familie. Churrasco er en form for barbecue, som er enormt populær i Brasilien. 





Så ja, en lille opdatering herfra. Håber I har det fantastisk i Danmark - Beijos

Cathrine





Ingen kommentarer:

Send en kommentar