søndag den 18. august 2013

Uge 2 - Liberdade, my friend

Olá Danmark!
Så har jeg snart været i Brasilien i 2 uger, og har haft ret travlt i denne uge.

Mandag var jeg syg (typisk dansk forkølelse) så jeg fik lov at blive hjemme fra skole.
Til aften skulle jeg til det første Rotary møde i min klub, og det var rigtig godt! Vi fik noget enormt lækkert mad, og folk var meget imødekommende.

 
Uden nogen egentlig forberedelse, blev jeg bedt om kort at præsentere mig selv for klubben - på portugisisk, naturligvis. Min værtssøster hjalp mig lige med hvad jeg skulle sige, og det gik ganske fint.

Præsidenten i min klub, og han kone får flaget fra min klub i DK - Vitus Bering Rotary klub: endnu engang mange tak for denne fantastiske mulighed!


Onsdag fik jeg fri fra skole for at tage på shoppingtur med min værtssøster og værtsmor, samt en fra min værtsklub og hendes datter.





Enormt mange små gadebutikker, og alting var virkelig billigt!

Favela



Her i Sao Paulo er det meget nemmere at komme rundt, hvis man bruger offentlig transport. Der er virkelig mange mennesker med togene og busserne, men trafikken er meget værre.
Torsdag, efter skole, var jeg på shoppingtur med Lizzy (værtssøster) og Paloma (udvekslingsstudent fra Australien). Igen var alting virkelig billigt, men havde ikke rigtig lyst til at købe noget, da jeg på torsdag skal med Paloma et andet sted hen. Har desværre ingen billeder.. 
Fredag var jeg i skole til kl. 17 og var derfor virkelig træt da jeg kom hjem. Lizzy's onkler og tanter kom til aften, for at ønske hende god tur til Frankrig. Desuden fik jeg lov til at tage bussen hjem - alene!
Lørdag morgen tog jeg til Liberdade med Rafael for at købe ind til noget Thai mad. Rafael har været udvekslingsstudent i Thailand, og i det at jeg har været i Thailand i 3 måneder, synes han at det kunne være sjovt at lave lidt fælles aftensmad. 



(Billedet er fra lørdag eften, efter Lizzy's farewell fest)

Senere lørdag skulle vi til en Farewell fest, til ære for min værtssøster som rejser på torsdag, med Rotary klubben. Det var virkelig hyggeligt, og vi fik noget fantastisk mad!




Og i dag, søndag, har jeg igen været i Liberdade - denne gang sammen med 3 søde piger; Camilla, Stéphanie og Julia. Liberdade er et japansk-inspireret område i Sao Paulo (ligesom China Town i NY) og i dag var der en form for marked, og en masse dejlig mad. Både japansk, kinesisk og thai.





Til aften blev jeg inviteret ud og spise af Camilla's familie, og vi spiste på en virkelig populær restaurant i Liberdade. Folk stod i kø en time før den åbnede, og blev fyldt op på ingen tid.





Så ja, der har været rigeligt at se til i denne uge. 

Sender en ekstra tanke til min bedstefar som har fødselsdag på fredag - stort tillykke!

Håber alt er vel i Danmark - det er det i hvert fald her i Brasilien.

Cathrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar