søndag den 13. oktober 2013

Uge 10 - Festa do dia das Crianças

Halli halløj! Så er den 10. uge (næsten) gået, og i det at internettet rent faktisk virker, skal det da fejres med en opdatering!

Fik endelig bagt noget af det brød min mor sendte mig, så det skulle der spises lidt af - med dansk honning selvfølgelig! Hold nu op hvor jeg savner ordentligt brød!

Hele ugen har folk her i Brasilien ændret deres profilbilleder på facebook til billeder af dem selv som børn i forbindelse med børnenes dag denne lørdag. Tirsdag aften have min Rotary klub pizza aften for at samle ind til det der var arrangeret lørdag - mere om det lidt længere nede. I hvert fald var det alverdens forskellige pizzaer, og ja - på billedet nederst her er det dessert pizza. Det er åbenbart forholdsvis normalt her at man får pizza med chokolade mm.

Jeg havde fri fra skole tirsdag, da min skole havde noget 'Olympiade' og Krishna og jeg var ikke på noget hold. Så vi brugte formiddagen i Julio Prestes og eftermiddagen hos mig.

Lørdag blev jeg hentet kl 09:30 (tror jeg?) af Debora, hvorefter vi hentede Victor og Deboras børn. Vi mødtes med de andre rotarianere og fortsatte derefter på vores rejse gennem 5 favelaer. Rotary her havde valgt at samle penge ind til de fattige børn i forbindelse med denne dag. Pengene blev brugt på div. legetøj, mad og is, og arbejdet blev gjort frivilligt. Det var en helt enorm oplevelse at være en del af den her dag. En ting var at se hvordan de fattige mennesker lever, en anden ting var at se børnene få lys i øjnene. Måske man kunne se en lille smule håb? I hvert fald fik vi mange tak og store smil fra både børn og voksne, og det er helt bestemt en ting jeg aldrig glemmer!
Vi kan selvfølgelig ikke undgå 2 helt fantastiske billeder af mig - om ikke andet så bare for at vise at jeg rent faktisk var med, og ikke bare har fået alle billederne fra Victors telefon. Og så er det jo sandsynligvis sådan her de fleste kender mig bedst - helt umulig at tage billeder af!


I hvert fald så har det været en af de dage som man ikke bare lige glemmer! 100% en af de aller fedeste ting ved at være på udveksling gennem Rotary! Gør en forskel!

Lørdag aften var vi til afskedsfest hos Rafael som på tirsdag rejser 3 måneder til Tyskland, nær Düsseldorf, med Rotary. Jeg er på det program der hedder Long Term og varer 12 måneder, og Rafael skal på Short Term som varer 3 måneder. Øv hvor kommer jeg til at savne ham!
(Læg gerne mærke til billederne (trods kvaliteten) da jeg i næste uge kommer med lidt af en nyhed. Nogle ved det allerede, men må endnu ikke skrive det her da alt kan google translates)
Og nej - SÅ solbrændt er jeg altså ikke. Det er dårligt lys og iPhone kvalitet der ikke fungerer så godt. Men stemningsbilleder slipper I altså ikke for!

I dag, søndag, har jeg tilbragt sammen med en masse drenge! Først blev der spillet fodbold (jaja, jeg havde tjekket vejrudsigten, og tænkte at det var en god mulighed for at få lidt sol), og derefter var der frokost og pjat hos Rafael.
Kære Victor fik sparket bolden om på den anden side af muren.. Muren til huset er den højeste at dem på billedet, og drengene måtte hele vejen udenom for at få fat på bolden igen.

Så ja, jeg har tilbragt hele dagen omgivet af ældre fyre (nå ja, man savner vel at være eneste pige med 4 brødre) men hold nu op hvor har vi, læs; jeg, haft en herlig dag!

Apropos brødre; I dag er det jo min elskede storebror Richard's fødselsdag! De der er på Facebook har muligvis allerede set min hilsen til ham, men jeg deler den nu altså lige her alligevel!

Åh brormand altså! Så er der gået 10 uger siden sidst jeg så dig - for dig, 10 uger i Skive, og for mig, 10 uger i Brasilien. Og jeg må altså indrømme at du er savnet! Uanset hvor meget jeg nogle gange hader dig, hvor meget vi kan slås, hvor meget vi kan råbe af hinanden, eller ikke snakke sammen for den sags skyld, så kan jeg nu altså meget godt lide dig alligevel. Faktisk så er du den bedste i hele verden, og jeg savner dig hver evig eneste dag!
Kæmpe kæmpe stort tillykke med de 19 år - for pokker hvor bliver du altså gammel! Håber du bliver fejret ordentligt selvom det er/har været midt i lidt af et rod! 
Mange kærlige hilsner til dig, Richard Kær, fra din søster.

Jeg håber at alt er vel i Danmark?

Cathrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar