mandag den 7. oktober 2013

Uge 7, 8, 9 - Orientation, Color Festival, Fødselsdag

Længe siden der er blevet opdateret, så nu tager vi lige 3 uger i ét indlæg.
Først og fremmest undskyld - der har været lidt at se til, og så har nettet ikke virket. Og der kommer altså kun lige tekst til de dage jeg rent faktisk har taget billeder, udelukkende fordi jeg ikke husker helt præcist hvilke dage der ellers er sket hvad. Men nu skal det være!

Lørdag og søndag i min 7. uge her i Brasilien, havde vi orientation. Det var alle udvekslingsstudenterne fra mit distrikt som samledes, for at høre lidt om de forskellig regler, situationer man kunne komme i, gode råd, og meget meget mere.
En rigtig god weekend med en masse søde, spændende og inspirerende mennesker! Og tak for det fantastisk vejr vi havde om lørdagen!



En træt Cathrine der søndag aften kommer hjem til denne smukke udsigt (efter at have opdateret sin iPhone så den nu kan tage panorama billeder)


Ellers var det i løbet af ugen sådan her mine snaps til folk så ud.


Min 8. uge her i Brasilien stod på underholdning af Paloma, og Holi Festival das Cores (Color Festival).
Jeg havde fri hele ugen fordi min klasse havde eksaminer - jeg klager ikke! Så tirsdag måtte jeg på shoppingtur til Julio Prestes med Paloma, torsdag med hende ind på min værtsmors klinik, og fredag måtte jeg selv der ind (det har jeg sjovt nok ikke nogle billeder af)

Lørdag var det festival, og jeg fulgtes med en helt bunke 'Oldies' (de udvekslingsstudenter som har været her siden januar). Og hvor var det dog, endnu engang, et dejligt vejr vi havde.


Søndag var jeg med min Club Official, Debora, og hendes børn i Vila Lobos Park (hvor festivalen også blev holdt) for at få lidt frisk luft.


Jeg kan forestille mig at min kære oldemor eller Sonja vil kende denne Orkidé? I hvert fald er der en helt bygning i parken dedikeret til Ruth Cardoso, som har en orkidé opkald efter sig.
Søndag aften var jeg til en klassisk koncert i Julio Prestes med min familie. Normalt kan jeg ikke lide klassisk musik, men det va faktisk overraskede godt, og på en eller anden måde rørende. Måske fordi man kunne mærke at solisten spilede fra hjertet? Jeg ved det ikke.


I tirsdag var jeg alene på eventyr - eller det bilder jeg i hvert fald mig selv ind. Jeg ville tage bussen et andet sted fra end normalt, og da den kom hoppede jeg selvfølgelig glad ind. Indtil jeg 15 minutter efter fandt ud af at jeg var helt galt på den. Da bussen stoppede ved sidste stop, var jeg den eneste og chaufføren kom pænt og bad mig stige ud, da de skulle gøre rent. lumpen her opdager så at hun har taget bus 16 i stedet for 26.. Tak til solen for at gøre mig blind. Jeg fik så forklaret at jeg altså ikke snakker portugisisk, forstår en smule, og hvor jeg skal hen. Alle de chauffører og kontrollører der var, var heldigvis rigtig søde og forklarede mig langsomt, at jeg godt nok var nødt til at vente 25 minutter på den rigtige bus, og at den ville stoppe lige udenfor vores lejlighed.


Jeg bor inde omkring Osasco centrum, og det sted jeg var endt, er den blå prik. Så ja, lidt langt hjemmefra.

Onsdag blev vi indkaldt til akut Rotary møde, da en udvekslingsstudent havde brudt 'No Drinking' regelen til lørdagens festival. Ikke så meget mere om det. Jeg fulgtes med Krishna fra Inden derind og hjem. Hendes mor ville gerne køre os til mødet, og så fik vi lov til selv at tage hhv. metro, tog os bus hjem fra Sao Paulo centrum. Vi for en smule vild fra mødet og ind til metroen, men takket være mine fantastiske evner i portugisisk (fornem ironien) kom vi alligevel sikkert hjem!


Fredag var vi til 18 års fødselsdag hos Andrés fra Mexico. Rigtig hyggeligt og med en masse søde mennesker. En god blanding af nuværende og tidligere udvekslingsstudenter og folk fra Andrés' skole. Godt nok blev vi smidt ud til midnat fordi én ab beboerne i bygning havde klaget over larm, men fred være med det. (Alle billederne er fra efter vi blev smidt ud)


Så ja, det var alt for nu. Skal nog lige se om jeg ikke kan tage mig lidt sammen med opdateringer. 
Håber alt er vel i DK og at alle er klar på istid, mens jeg stille og roligt gør mig klar på varmen.

Cathrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar