torsdag den 28. november 2013

Uge 14 og 15

Ja, nu er jeg altså igen en smule forvirret omkring præcis hvad der er sket hvilke dage.. Så endnu engang bliver der lidt tekst til de billeder jeg har. Flot Cathrine..


Torsdag den 14. var vi til et arrangement med Rotary for at fejre det brasilianske flag. Ganske hyggeligt med god mad, og en masse søde mennesker, men forstod ikke rigtig hvad der blev sagt. Men samlet det blev vi. 'Mit' distrikt og et distrikt jeg ikke har mødt før. Vi fik alle udleveret et lille brasiliansk flag, som kommer på billedet af min blazer længere nede.


Lørdag den 16. var vi til fødselsdag hos et af medlemmerne i min Rotary klub, Carlos. Fødselsdag her i Brasilien betyder enten kæmpe fest, eller churrasco. Her var det churrasco, hvilket passer en kød-elsker som mig ganske udemærket (for de der endnu ikke ved det, er det en form for barbecue. Vi snakker ALT muligt lækkert kød)!


Torsdag den 21. modtog jeg en rigtig herlig julepakke fra min skønherlige moder. Selvom jeg egentlig ikke er den store tilhænger af jul, så var det altså meget rart med nogle danske sager. Her er både julepynt, julekalendere og julegodter (pandekager og kokostoppe - yndlings i hele verden). Derudover var min mor så rar at sende mig sin knæk cancer pin, som jeg er virkelig glad for. Vil mens jeg skriver dette indlæg lige holde 1 minuts stilhed for de mennesker vi har mistet til kræft, de som har kæmpet, og for de mennesker som stadig kæmper...
Så stort tak til mor og Lars for denne dejlige pakke!

Så er det blevet tid til min helt fantastiske weekend!

Fredag fik jeg lov til at tage ind til Sao Paulo men nogle andre udvekslingsstudenter. Havde egentlig sagt nej, fordi jeg allerede skulle gå kl 23 (sidste bus her i Osasco er 23.50), men min søde kammerat fra Mexico sagde at jeg kunne overnatte hos ham, da hans søster har en ekstra seng på sit værelse. Det fik vores forældre så arrangeret, og jeg drog mod Sao Paulo. Ja, drog mod. Jeg har 1,5 times rejse med hhv. bus, tog og metro ind til centrum, så det er altså lidt af en rejse.
Efter at have været sammen med alle de andre, tog jeg med to herlige mexicanere (de to til venstre) videre på Samba klub. Selvom jeg ikke kan danse, overhovedet, havde vi en virkelig hyggelig aften, og var hjemme kl 05.30 - ret så trætte!

Da jeg vågnede lørdag sov min kammerat stadig, så hans forældre inviterede mig med på frokost. Selvom det var en smule underligt, så var det virkelig hyggeligt at møde familien alligevel. Så endte med at spise frokost, og derefter hjem til hans moster og drikke kaffe, uden Andrés.
Andrés' far spurgte om jeg ville blive hos dem til søndag, og blev enig med mig selv om at hvis det var ok med min egen familie, så kunne det da være meget sjovt. Jeg fik lov, og til aften tog vi på japansk karaoke restaurant. 


En sand fornøjelse - virkelig! Det er længe siden jeg har grint SÅ meget, for underholdende det var det!
Endnu engang kom vi sent hjem (gætter på omkring kl 02.30?), men hverken Andrés eller jeg var sådan rigtig trætte, så vi endte med at se Breaking Bad til omkring kl 05.00.

Lørdag aften blev jeg inviteret med til churrasco hos Andrés fætter (eller noget i den stil?), og mine værtsforældre gav mig lov til at tage med, jeg skulle bare tage hjem senest kl 21.00.
Hvad skal jeg sige? Endnu engang en masse dejlig mad og skønne mennesker. Og virkelig meget sjov! Jeg møder simpelthen nogle af de mest fantastisk, søde, åbne og kærlige mennesker her i Brasilien!


Jeg er så glad for min nye familie! En ting er at de lader mig tage i byen med mine venner, men de er virkelig søde og hjælpsomme også! Hvis der er det mindste problem, så er de der til at hjælpe. Som skrevet i det tidligere indlæg, så er jeg helt ked af at skulle flytte fra dem.
Lige nu er jeg dog ved at se om jeg kan flytte ind til Sao Paulo i februar. Andrés familie er selv en del af Rotary, og sagde at de virkelig gerne ville have mig til at bo hos dem hvis det kunne lade sig gøre. Jeg synes klart at en god ting er at moderen er engelsklære, og hun vil hellere end gerne hjælpe mig med portugisisk. Men nu må vi se.


Jeg har fået lidt orden på min blazer (har inddelt mine pins efter land) og synes selv at den bliver rigtig fin. På ryggen er 'flaget' fra min danske klub (Vitus Bering - endnu engang 1000 mange tak for denne her mulighed! Jeg nyder hver eneste dag!) og det brasilianske flag som vi fik til flagets dag. Planen er at der også skal være 'flaget' fra min brasilianske klub, når jeg får det i slutningen af mit ophold.


Kan være lidt svært at se, men vil egentlig bare vise at de altså også pynter op til jul her. Billedet er fra starten af november, og jeg er sikker på at det bliver mere crazy end det er i Danmark. Hvilket altså er lidt underligt for mig, i det at temperaturen altså stiger her. Det bliver altså aldrig RIGTIG jul uden sne (eller i hvert fald minus grader)..

Så ja, lille opdatering.. Min sommerferie er startet, jeg skal blot møde op den 3. december for at give en gave til en fra klassen (typisk juleleg - træk et navn, og køb en gave til personen) og så skal jeg ikke i skole igen før til februar. Og derefter er der maks 95 skoledage tilbage før turen går til Danmark. Wow hvor går tiden hurtigt?

Håber I har det fantastisk i kulden - jeg sender al den varme jeg kan!

Cathrine

























Ingen kommentarer:

Send en kommentar